Sporadiskt bloggande

Det går så trögt nu med att hitta på något att skriva… Men jag gör ett försök:

Huset:


Delade på dom plattor som låg mot huset och grävde ner som mothåll till blivande gruset. Tungt, tråkigt och snart färdigt. Två pallkragar upp så jag kan flytta ut mina grönsaker som vuxit på fönsterbrädan.


Barnen: Vi har gett fröknarna avslutningspresenter. Fick tips av min vän som är lärare, att låta barnen beskriva fröken med egna ord och sen rama in tillsammans med datum, avdelning och namn;


Storasysters ord om en av fröknarna 


Lillasyster om en av fröknarna ❤️

Storasyster har börjat springa ute själv och leka med kompisar. Hon börjar i skolan i höst. Mest är hon glad över det, men också ledsen över att inte få träffa sina kompisar och fröknar. Hon är oerhört sentimental av sig 💔. 

Lillasyster fyller 3 år i september och är som en liten terrier att leva med. Blöjfri när hon känner för det. Vi känner att det inte är värt att försöka muta henne, hon slår bara bakut.
Hunden: Fyller 7 år i höst. Är pigg och glad. Vi tränar massor, umgås och han är så lätt att ha med sig så han får följa med precis överallt 😍


Jobbigt att vara igång hela dagarna 😴

Katterna: Surtanten fyller 7 år i oktober. Opererade bort dåliga tänder och gjorde fint i munnen. Är pigg och glad och myser runt på tomten. En sån där katt som mest är och är väldigt glad över det ❤️

Perserodågan har fyllt 3 år. Han ger mig fler gråa hår än nödvändigt. Det nya är att putta upp vädringsfönstret med hasp på och smita ut på taket på carporten 😒


Han får endast gå ut i sele då han inte håller sig på tomten och han blir så nöjd efter det. Varje dag är han ute och spatserar i långlina.


Jag då? Kvar på samma jobb, 6 nätter kvar till 5 veckor semester 🎉

Det här inlägget postades i Bara jag, Barnen, Bostonkillen, Huset, Katten, Katterna, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

