Återhämtning 

Bostonkillen har axlat den tunga rollen som ensamhund i en familj som alltid haft 2-3 hundar. Han är helt rätt personlighet för det då han är väldigt ”människoorienterad”. 

Jag fick en rejäl dipp i hundintresset efter allt som hänt. Kände att det inte var värt all tid, alla pengar och all emotionell energi man la ner när det bara gick åt skogen hela tiden. Men nu har det vänt. Nu har jag inte två hundar (farbrorn och frallan) jag behöver gå och oroa mig för. Vilket har genererar mycket mer energi, positiv energi till att träna Bostonkillen. Vi kör nosework och agility. Jag skulle vilja ut och tävla i sommar men är avmättad på långa resor, långa väntetider på tävling osv, men kanske får jag ett ryck och anmäler! 

Vi håller för fullt på med tomten/huset just nu. Träd som sågas ner, stubbar som grävs upp, grus som ska läggas runt huset och altantak som ska byggas. 


Det tar mycket tid i anspråk och framförallt pengar, men trots det har jag börjat kika lite på valp ❤️

Det här inlägget postades i Agility, Bostonkillen, Frallan, Herr Boston, Huset, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

