Skolat in lillasyster på dagis aka tillbaka till Ekorrehjulet

Den 1 juni började jag jobba igen, efter nästan 2 år hemma som föräldraledig. Pappan var hemma över sommaren med lillasyster och efter 3 månader av sol, bad och lekparkspicnicar (jo, nytt ord), så skolade han in henne på samma avdelning och med samma fröknar som Storasyster först började på. 

Och ja. Trots att jag är härdad vid hysteriskt gråtande barn vid lämning, så grät jag ändå hela vägen hem, efter att ha lämnat lillasyster för första gången. FEEEEL!!!! skriker kroppen, jag borde ju inte lämna ifrån mig mina ögonstenar. Men man måste ju jobba också. 

På husfronten intet nytt. Vi har bestämt oss för att spara på oss lite mera pengar och byta hela köket, badrummet uppe, samt fönster på övervåningen och då samtidigt panel utvändigt. Huset besiktas återkommande av Anticimex via våran hemförsäkring och med ca 3 års mellanrum konstaterade man att huset fortfarande mår bra! 

På djurfronten då? Katterna mår prima! Nya utegården har varit guld värd! Dock vill jag snygga till den och få den mera hemtrevlig. Nu ser det mest ut som vi huserar något exotiskt djur från en djurpark på baksidan. Hundarna då…. Frallan har nyligen fått en diagnos på sin rygg, han har sammanväxta kotor i länden, överrörlig i bröstkotor (roterar för mkt) och får akuta inflammationer i ryggen vid för hård belastning. Han simtränar, äter Metacam och går flexikoppel-promenader. Han är min stora sorg just nu. Av förklarliga skäl. Bostonkillen är däremot nötkärnefrisk ❤️ Vi fystränar, tränar in nya lydnadsmomenten och träffar kompisar! 

Just nu känns själva tävlingsbiten så långt bort. Mest av praktiska skäl. Vi är redo att tävla, men motivationen, att åka bort en massa timmar, sitta långa dagar, medan familjen väntar på en hemma. Nä, så länge tjejerna är såhär små, så håller vi oss till att träna 3-4 dagar i veckan. 

Det här inlägget postades i Bara jag, Barnen, Bostonkillen, Frallan, Huset, Katten, Katterna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

