Semester!

Så även fast jag varit föräldraledig i nästan 2 år, hade jag en massa komp och sparade semesterdagar, såpass att min chef fixade ihop semester till mig, 1,5 månad efter min jobbstart. Jag jobbar varannan vecka, så 14 semesterdagar blir 5 veckor ledigt i och med friveckorna. 

Det har varit tuffa veckor. För 2,5 vecka sedan dog min mormor och i torsdags var det begravning. Jag fick permission från jobbet 2 nätter. Fy det var jobbigt. Jobbigt att träffa släkten på det sättet, jobbigt att se kistan, höra prästens ord om hur hon var. Jag hade väldigt lite ork redan innan, så det brast såklart på begravningen och tårarna slutade inte rinna. Min lillebror höll mig i handen och var min klippa ❤️. Efteråt kändes det som att jag sprungit ett marathon och det tog 2 dagar innan jag kände mig som mig själv igen.

Nu laddar vi om. Jag laddar om. Till semester och vad den nu ska innehålla! 

Det här inlägget postades i Bara jag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

