Trasig mamma

Jag tog bort min älskade hund i måndags förra veckan. Började mitt jobb på onsdagen. Kurs 7-16 på torsdag och fredag med skriftligt prov och körprov till truck. Permis fredagkväll och nattjobb lördag 23:30-07:15.  När jag kom på söndag morgon mådde jag såååå dåligt. Typ influensadåligt. La mig att sova och tänkte att första jobbnatten på 2 år gör sånt med kroppen. 

Vaknar vid 13:30 och mår ännu sämre. Känner mig svimfärdig, hjärtat rusar och jag har ett tryck över bröstet som känns som andnöd. Nacken är stel. Jag inbillar mig lågt blodsocker. När jag sitter och håller i mig i matbordet för att inte trilla omkull och det känns som att pulsen slår ut genom öronen, väljer jag att ringa sjukvårdsupplysningen. I bakhuvudet har jag hela tiden tankarna på när jag blev sjuk efter lillasysters förlossning. 

Vi bestämmer tillsammans att jag måste in till akuten och ta prover för att vara på den säkra sidan. 


3 timmar, ett EKG, blodtrycksmätare och infektionsprover senare skrevs jag ut med efterdyningarna av någon slags panikångestattack, kramp i muskler som går från hals till nacke och högt blodtryck.

Nu, en vecka vila… Imorrn, hämta askan. 

Det här inlägget postades i Bara jag, Herr Boston. Bokmärk permalänken.

Kommentera

