Sorg dag 1

Iförrgår kväll, låg vi i soffan, min Gamle Grå och jag. Tittade på Game of Thrones och drack te. Han låg på min arm och jag klappade honom i säkert 2 timmar innan han tröttnade på mig. 

Igår fortsatte som vilken annan dag som helst hos oss. Gjorde storasyster i ordning för att gå till förskolan. Kom hem och bjöd honom på lyxfrukost ala laxfilé. Efter frukosten tog vi en mysig, långsam promenad i flexikoppel. Lillasyster somnade i vagnen. Han fick strosa i sin egen takt, lukta hur länge han ville, vila i skuggan. Till lunch blev det äppelpaj för honom. 

Vid 14-tiden hämtade vi storasyster på förskolan och när vi kom hem förklarade jag att det var dags att säga hejdå. Att han var gammal och hade ont. Hon satt på golvet under köksbordet och delade ett paket korv med honom. Han gick sen och la sig på altan och solade. Klockan 15 kom pappan hem och tog barnen medan jag förberedde våran sista bilfärd tillsammans. Han fick sitta i framsätet på sitt täcke. Vi åkte med rutorna nere och han sträckte ut nosen genom fönstret och blundande. 

Hos veterinären var ett rum redan förberett åt oss. Nedsläckt, tända ljus och mjuka fällar på golvet. Han somnade in runt 15:45 i mitt knä. ❤️

Alltid älskad och nu, alltid saknad. 

Det här inlägget postades i Herr Boston. Bokmärk permalänken.

Kommentera

