Kvällslydnad

Vi jobbar på, lilla järngänget ❤️ Kompisen och jag möttes upp för en barnfri lydnadskväll ute på deras grusplan. Som sig bör, blev jag sedan belönad med gott te i de bästa sällskapet efteråt 😍

  
Tråkigt att vänta på sin tur…

Farbror Boston fick vara hemma ikväll. Det blåste kallt och han ville inte sitta ute ❤️ Frallan fortsatte med ingångsträning och bjöd på en enorm motivation 😂 såpass att han i ren pepp valde att runda hela mig flera varv som en liten vallhund. När jag fick stopp på honom så slöt han upp vid min sida. Behöver ha in honom närmare och få bort en studs han gör (där han ibland sätter framtassarna i knävecket på mig). Han fick även fortsätta med apporten som ÄNTLIGEN går att träna. Han håller och han hämtar, om än med mycket joxande, men han gört ❤️❤️❤️ Så himla stolt!! Detta är alltså hunden som även vägrar att hämta kastade leksaker eller bollar när man leker. Noll apporteringsintresse. 

Bostonkillen fick träna finlir i fotgåendet idag. Han glider gärna fram och i halterna blir resultatet att han sitter framför mig/snett. Så jag har med hjälp av en annan vän börjat träna in hur han ska förhålla sig till mig. Vi tränade också på att inte lägga in hoppsansteg med frambenen, att kunna sitta stilla utan att röra en tass i utgångspositionen, istället för att trampa runt när inte belöningen kommer på en gång! 

  

Det här inlägget postades i Bara jag, Bostonkillen, Frallan, Lydnad, Nära och kära. Bokmärk permalänken.

Kommentera

