Tränar och tränar 

Nu har vi äntligen fått in en broms på Bostonkillen 👍 Den är väldigt simpel, jag håller handen i höjd med min mage och säger ”duuuuu!!!” innan han hoppar hindret och då lägger han genast till ett till två galoppsprång och landar nära bakom hindret. Även tunnlar svänger han tajt ur nu 😁😁😁

Vi jobbar även mycket med ”skick och stick”, dvs att jag visar på ett hinder som han låser på och när han har låst på hindret och innan han har hoppat av, så drar jag vidare i banan. Ofta vill ju nybörjarehundar då vägra och byta till förarens riktning istället, men med en så snabb hund behöver jag att han kan jobba själv! Bromsen tror jag definitivt skulle funka på tävling nu, medan ”skick och stick” beror på hur högt i stress han är. 

Vi skulle ha varit iväg på tävling i Tierp i helgen, men när resesällskapet drog sig ur med kort varsel, ingen bil och en mamma/mormor som fyllde 50 år blev det ingen tävling. Vi hade väldigt trevligt ändå ❤️

Snart dags för tävling igen 😎

Det här inlägget postades i Agility, Bara jag, Bostonkillen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

