Börja hitta varandra på banan 

Eftersom Bostonkillen och jag ska debutera i agility tillsammans om några dagar, så har vi jobbat väldigt mycket med själva språket på banan. Hindrena kan han sen innan, men jag och ”gammelhussen” har inte kört med samma signaler eller kommandon, så viss in/omlärning har behövts. Det har gått väldigt bra tycker jag, även om han har skällt ut mig några gånger och undrat vad jag pysslar med. Nu så sakteliga börjar vi förstå varandra och istället för att stå och skälla på mig, så försöker han tills det blir rätt och nästa gång vi hamnar i samma situation så hittar han snabbare och snabbare rätt och min signal befästs mer och mer. På bara 4 veckor har det hänt enormt mycket med samarbetet och det ska bli kul att sätta det på prov på riktigt, för att se hur långt vi har kommit! 

   
   

Det här inlägget postades i Agility, Bostonkillen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

