Träna på att svänga tajt

Här har vi en av akilleshälarna (för visst har man väl två fötter?), att svänga tajt. Bostonkillen kommer i full kareta, det går såååå satans fort och när jag visar honom ”bromssignalen” så skäller han på mig likt en arg bilist som tutar och kör om i dold kurva…😆

Ett helt träningspass på ca en timma (med många pauser så klart) dedikerades till att få honom att förstå vad jag menade och tamejsjutton så gick det tillslut!!! Men sen måste det ju nötas in så att det sitter i stridens hetta och det tror jag inte vi hinner till Tierp-tävlingen i september, men han kommer ju förhoppningsvis förstå vad jag menar fram till dess 😜

Våran andra akilleshäl är att han genar/flickar/tar inte alla hinder på väg till mig, utan tar kortaste vägen och det måste vi ju också träna in ordentligt om inte diskarna ska bli ett faktum! 

Det ska bli så himla kul att tävla igen ❤️❤️❤️

  

Det här inlägget postades i Agility, Bostonkillen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träna på att svänga tajt

  1. joshameegibbs skriver:

    Hejja hejja!
    /Er största suporter 😛

Kommentera

