Plötsligt händer det

Jag har fått äran att förvalta en liten Boston-kille på 4 år. Det är med vemod och blandade känslor. Dels tycker jag otroligt mycket om denna hund som jag har känt sen han var 8 veckor och ibland fått vara hundvakt åt vid bröllop, resor, barnafödande, men på andra sidan är det ju mina vänner som inte kan ha kvar sin älskade hund 💔 Jag vet för väl hur det känns och blir också ledsen över hur det blivit, även om jag är glad att lilla Bostonkillen isåfall fick komma till oss!

Vi har sagt att vi ska ha en provperiod på 2 veckor, under den tiden är det fortfarande deras hund och ibland behöver man få prova hur det känns att vara utan hunden ett tag för att veta om det är rätt väg att gå, om vardagen löste sig bättre osv. 

Han har varit hos oss i snart 4 dagar och det har fungerat jättebra med flocken och vardagslivet ❤️ Som rubriken lyder har jag ju till och med fått träna agility på riktigt igen (plötsligt händer det!). Vi har på 4 dagar hunnit med 1 kontaktfältspass, 2 slalompass och lite småpyssel för att skapa bra kontakt och det är såååå kul 😁😁😁  Bostonkillen är startad och tävlad, med uppflytt till hoppklass 2 om jag vill. Han är genomtränad och har otroligt bra grund som jag bara behöver peta lite i för att göra en egen version av 😍👍 Men framförallt är han en riktig sweetheart som gärna kryper upp i knät och kramas ❤️

  

Det här inlägget postades i Agility, Bostonkillen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

