När en regnig och sval sommar är något positivt 

Jag förstår alla som klagar på sitt semesterväder i år. Man har 3-5 veckor på sig att ladda sina batterier inför ytterligare ett års jobb och då vill man ha d-vitamin, utevistelse, sena grillkvällar och barn som plaskar skrattandes i vattnet vid stranden. 

Men hemma hos mig finns det en liten gubbe som inte alls gillar värme på det viset. Han har svårt med ljuset pga sin iris atrofi och värmen går hårt åt honom i vanliga fall. Han blir stressad i bilen trots egen burfläkt och en AC i toppklass, sover dåligt och letar svalka, dricker alldeles för mycket vatten och blir nästan sjuk av det. I våras, fruktade jag att den här sommaren kanske skulle ta knäcken på honom. Han har känts ofräsch men ändå pigg och jag har haft en malande känsla av att värmen senare på året kanske skulle skynda på eventuella sjukdomsförlopp. Men så blev det inte!

  
Han har varit så pigg, så jag knappt tror mina ögon! Långa promenader som håller magen i trim, sover gott om nätterna och dricker lagom mängd vatten så njurarna blir glada. När vi hälsade på min vän och stannade över natten bjöd farbrorn till och med upp vännens ohängda BC-pojkspoling till lek ❤️ Då mår man bra som 11+ åring. 

   
 Det är första gången jag tänker så, men oj vad glad jag är över att denna sommar blev så sval.

   Bostonherren för ett par år sedan ❤️

Det här inlägget postades i Herr Boston. Bokmärk permalänken.

Kommentera

