Kurs igen 

 

Ikväll var andra gången på ”nybörjaragility med allmänlydnad”- kursen. Hela dagen idag har jag velat fram och tillbaka och känt mig så opepp på att åka på kursen. Jag har nästan varit lite sur. Anledningen är att alla våra läxor vi skulle träna på har gått åt fanders. Verkligen ingenting har känts bra. Han vill inte leka ute, han hänger upp sig på mötande hundar, låser sig på katter, söker ingen kontakt osv. 

Men fick lite pepp från min vän och åkte iallafall. Någonstans känner man ju på sig att när man väl är på plats så är det nästan alltid roligt! 

Vi fortsatte med att jobba in belöningsord, lära hundarna att jobba trots att belöningen ligger inom räckhåll, framåtsändande/inkallning, följsamhet (början på cirkelövning). Frallan började på ganska hög stressnivå med drag i koppel och pip, men nästan omgående dämpade han sig och redan efter 15 min halvlåg han i mitt knä och njöt av att bli klappad. Han var hela tiden intresserad av de andra hundarna men gick väldigt lätt få kontakt med och de sista 20 minutrarna av kursen hade jag honom lös på agilityplanen och kunde leka jämns med de andra hundarna, sätta honom ner och köra riktiga agilityinkallningar över hinder med nerlagd bom ❤️ 

Så glad och så stolt över min gris 😍😘

Det här inlägget postades i Agility, Frallan. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kurs igen 

  1. joshameegibbs skriver:

    Ni är ju bara såå grymma!!

Kommentera

