Träna den egna kroppen också 

I ett helt liv har jag sprungit. Sprungit i skolan, på gymnastiken, på innebandyträningar och matcher, på försäsongsträning, i gymnasiet, på agilitykurser, tävlingar, fotbollsträningar. Ett tag mellan jag var 13-17 år tyckte jag till och med illa om att gå, promenera, för man kom ju aldrig framåt kändes det som. Fartblind.

Storasysters förlossning medförde komplikationer, kroppen hade ont länge och behövde läka. Inget kändes som innan. Svårt att springa, hur mycket jag än ville. Den kroppsliga hälsan efter den förlossningen blev senare underlag för att lillasyster skulle förlösas med kejsarsnitt 3,5 år senare. Kroppen behöver fortfarande rehab och hade inte klarat en till förlossning ala naturell. Fångad i sin kropp liksom. 

Idag gav jag mig ut i ett nytt försök att hitta tillbaka till mig. Fullständig frihet i att röra sig. Det kändes 10 ggr bättre än när jag började springa igen efter storasysters förlossning. Det gav mig en kick! Kanske kroppen hunnit läka ännu mera sen förra gången jag sprang? 

  
Så här glad blev jag idag efter första riktiga löpturen sen januari 2014. 

Det här inlägget postades i Bara jag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

