Fixar i katternas rum

Jag är inte alls förtjust i att ha katterna springandes ute utan kontroll, så dom får bara vara ute när vi kan vara med. Men det är inte alltid som det klaffar med när dom vill röja. I ett hus med 7 rum, och bara 4 invånare (minus djur) blev därför ett litet rum på några kvadratmeter helt katternas rum. 

På golvet: röd heltäckningsmatta. Ja det blir hårigt och skräpigt, men dom har bra fäste och slipper slå sig eller halka när dom röjer. En madrass jag sytt av gardiner som jag sen stoppat med en dubbelt så stor och prasslig presenning. Två björkstubbar som katterna blir lite nippriga av och tuggar på, klöser, klättrar och gömmer sig bakom. En kattunnel och deras transportburar blev gömmor. 

På golvet står även två stora klätterträd/klöspelare som sitter fast i väggen med hålband. 

På väggarna: vi har återanvänt gamla hyllor som ligger i förrådet, långa fönsterbrädor vi tänkt slänga. En gammal rabattavskiljare blev hängbro. Alla glatta ytor har jag limmat fast bitar av heltäckningsmattan på för att få halkfritt. 

Än är inte rummet färdigt, men så här ser det ut just nu:

   

               

Det här inlägget postades i Huset, Katten, Katterna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fixar i katternas rum

  1. joshameegibbs skriver:

    Så himla coolt!! Riktigt uppsKATTat kan jag tänka mig 😛

Kommentera

