Limpan kör lydnad 

Eftersom kompisen är lydnadsnörd (hon med, ser någon slags trend 😝), blev jag lite peppad på att köra med frallan. Jag har ju tävlat lydnad med farbror Boston, samt gått tävlingslydnadskurs 1-2 och tränat med ett lydnadsgäng, så det är inte främmande mark. Även Räsern hann få LP1, trots att agilityn dominerat. Hur hittar man motivationen till att tävlingsträna en fransk bulldogg i agility och lydnad med patella 1/1? Enkelt, han är så himla ball! Det var även farbror Boston för en massa år sen och jag gillar utmaningar. 

Idag körde vi vårat tredje klickerpass med det som jag upplever som allra svårast – Apporten. Här kommer jag få slita mitt hår lite 😝 Vi har nu iallafall gjort ett framsteg från att sitta ner med huvudet vänt bort från apporten och gäspa, till att aktivt och med stor lust och vilja, dutta/hålla nos/mun där han förhoppningsvis kommer hålla i apporten senare. 

Det här inlägget postades i Agility, En agilityidé, Frallan, Herr Boston, Lydnad, Räsern. Bokmärk permalänken.

Kommentera

