Agilitygrunder

Åh vad jag myser. Ligger i mörkret i mitt sovrum och lyssnar på sovande bebis och bloggar om hundträning. Ikväll fick jag rymma hemifrån lite, utan barn. Jag tog med mig frallan och åkte till grannkommunen och lika föräldraledig vän. Vi höll till i deras vändplan och jag kunde ha bakluckan och bilburen öppen och då träna passivitet mellan övningarna. Passiviteten gick jättebra. Han hoppade ur bilen en gång och gnällde lite efter att ha blivit platsad direkt efter en springövning, men i övrigt tyst, stabil, passiv. Duktig kille!!! ❤️ Detta är ju något han har haft otroligt svårt för tidigare. 

Jag hade med mig två vägkoner och klickade att han rundade dom. Lite söka sig ut själv. Bakade in lite cirkelövning. Dessa övningar kördes samtidigt som kompisen tränade sin hund och frallan skötte sig utmärkt! 

Avslutade med startträning, dvs när, var, hur han får komma springandes till mig i full kareta. På slutet la vi till stadgaträning och då fokuserade vi så klart på att han skulle sitta kvar där han blev lämnad även vid stark störning. Kompisen kunde i slutet hoppa, sparka grus, sjunga och springa runt bara nån meter bakom honom medan han satt kvar och blev matad med skinka. Som mest kunde jag lämna honom 4-5 meter med medel störning och vid stark störning behövde han ha mig 1-1,5 meter ifrån. 

Jag hade såååå kul ikväll. Jag har verkligen saknat att träna hund 😍 



Dags att nanna kudden 💤

Det här inlägget postades i Agility, Frallan, Nära och kära, Träningsdagboken och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Agilitygrunder

  1. joshameegibbs skriver:

    Ni var såååå coola! Älskar att träna med er!

Kommentera

