Idag hände något

Efter att känt total likgiltighet inför hundträning, så fick jag ett sånt sug i magen att det gjorde ont.

En kollega med vuxen dotter kikade över. Erfarna i hästvärlden med råge, men första hunden. Så vi snackade lite och klurade tillsammans. När dom hade åkt så kom det som en blixt från klar himmel. Jag vill träna hund. Saknaden efter sena kvällar med kompisarna på BK. Pirret när man packar tävlingsväskan.

Började fundera på momentinlärning, hur mycket jag missat i agilityn med allt vad alla nygamla svängar och byten heter.

Jag tror att det är för att vardagen börjar ordna upp sig. Bebis börjar få rutin, vardagen känns inte upp och ner längre. Jag känner mig starkare. Räsern har nytt fint hem och jag har plats för en till hund inom en snar framtid.

Oj vad det pirrar i magen ❤️

Det här inlägget postades i Agility, Barnen, En agilityidé, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

