Tränar på

Idag körde jag fjärrdirigering med hussens Collie. När vi har tränat ”fjärren” tidigare så har hon haft säkra skiften från ligg-sitt-ligg, men fart (lite långsam upp pga trötta framben pga artrosen), men i övrigt inget att anmärka på. MEN, när skiftet till ”stå” kommer, så tar hon varannan – varje gång ett (1) steg fram med ena baktassen och jag fick det inte att lossna. Nu tänkte jag köra med tasstarget för baktassen och se om det hjälper. Körde ett pass nu på 5-10 rep och det gick långt över förväntan, så nu ska jag sätta mig och tänka ut ordentligt hur jag vill göra!

Frallan och Herr Boston fick ett klickerpass var. ❤️ Frallan är ju lite bortglömd på den fronten, men jag tänkte lära in apporten i myrsteg. Han tycker agility är kul, men lydnad är svårt och det är en konst att få honom motiverad när det blir fel eller om det blir 2-3 reps som är likadana, men det är samtidigt en rolig utmaning, då en apportering för BC-tanten är plättlätt, så är en apportering för frallan en otrolig vinst.

Jag har även kommit igång med min egen träning nu. Målet är att kunna löpträna igen, på samma nivå som när jag tränade barmarksdrag med BC:n. Men när allt är uttänjt och hänger löst därnere så riskerar man inkontinensproblem, framfall och smärta om man inte stärker upp mage och bäckenbotten, så löpning får vänta ca 8 veckor till, medan mage stärks. Men promenera får jag göra 😀

IMG_1750.PNG

IMG_1742.PNG

IMG_1741.PNG

Det här inlägget postades i Frallan, Herr Boston, Räsern, Träningsdagboken. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tränar på

  1. Anna skriver:

    Härligt! Nu blir jag inspirerad!

Kommentera

