Om några timmar

får vi träffa våran bebis ❤️ I nio månader har vi längtat. Farmor har installerat sig i storasysters rum och allt är förberett och klart. Just nu ligger jag i våran säng, nyduschad efter pre-operationens alla konster och kramas med en storasyster som somnat. Jag är nervös. Det känns inte alls så där lugnt och tryggt som det borde göra. Jag saknar dimman och bubblan man går in i med värkarna och lustgasen. Allt känns så förstärkt nu, ljud, lukt, smak, smärta. Det är inte jag som ska föda mitt barn, det är ett operationsteam och jag kan inte komma undan den där opersonliga och kalla känslan, som att man inte riktigt kommer in i matchen. Jag hoppas det känns annorlunda imorrnbitti. Igår och idag har jag varit väldigt gråtmild och kommer på mig själv med att spänna mig så jag får ont i käkarna och blir alldeles matt i kroppen.

Men som sagt, bara några timmar kvar innan vi får pussa på lillasyster ❤️❤️❤️

Det här inlägget postades i Barnen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

