Pass # 10

Slalom till frukost. 2-3 skick åt vardera håll. Har flyttat ihop och vinklat pinnarna så att han nästan tar i dom, men inte behöver göra svängrörelser med kroppen än. Jag funderar på att lägga till ett hopphinder (med liggande bom) före slalomet nästa pass. Vill få in det tidigt. Han drar ju ifrån mig i en jäkla fart framåt i slalomet nu. Eftersom han både uppvisar sånt hindersug och tycker slalomet fortfarande är lätt, så kan det vara en idé att låta dom kombineras på bebisnivå, så han inte får en chock senare. Har inte riktigt bestämt mig än.

Det viktigaste målet jag har med våran träning är ju att han ska tycka det är fantastiskt roligt hela passet och varje pass, vilket gör han gör nu. Så jag vill inte ha bråttom, men samtidigt inte att han inte ska känna sig utmanad.

Vi har (som rubriken avslöjar) nu avverkat 10 st genomtänkta träningspass. På det stora hela är det ju en droppe i havet, men jag blir samtidigt ruskigt stolt över frallan och det han lärt sig på bara 10 pass. Framförallt har vi lärt oss att träna tillsammans ❤

Det här inlägget postades i Pass # 10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

