pass #8

Slalom med allémetoden: Har flyttat ihop pinnarna ytterligare. Är lite svårt att se på bilden, men det är så att frallan kommer igenom gången, men inte så mycket mera. Tänkte köra ett pass till på denna nivå och sen vinkla dom och flytta ihop lite.

mobilbilder 2014 123Körde 4 rep högerslalom, 4 rep vänsterslalom från ena hållet och sen likadant med belöningen liggandes åt andra hållet. Han fick sitt färskfoder som belöning i en skål. Provade lite ingångar (dvs inte bara rada upp honom på rak linje, utan han fick komma snett på slalomet och räta upp sig själv) och det gick jättebra! Han tappar mycket mera på några dagar utan träning, än mina andra hundar gör. Framförallt är det farten som försvinner och det är ju ett tecken på att han inte direkt kommer ihåg vad han ska göra. Så jag tror på många små träningar här och där med frallan.

Paus och vätska.

Körde kanske 5-6 skick på hinder från olika håll mot skål.

mobilbilder 2014 122

 

mobilbilder 2014 124Prinsen ❤

Försökte filma när vi tränade tasstarget på kontaktfältsplankan, men han var mer intresserad av min mobil 🙂 och körde några pussattackar i hopp om att det var något ätbart jag hade i handen. Inte vårat bästa pass, men ni förstår principen. Han vill gärna dammsuga targeten (som i mittenklippet) och är väldigt nosig av sig, så jag måste verkligen vara noggrann med att jag belönar rätt sak. Jag har sett att flera har stativ till sina telefoner så dom lättare kan filma sin träning, DET ska jag skaffa mig!

 

 

 

 

Det här inlägget postades i pass #8, Träningsdagboken. Bokmärk permalänken.

En kommentar till pass #8

  1. Anna skriver:

    Jag älskar det jag ser! Han är stark, intensiv och har POWER i det han gör. Underbart, det här kommer att bli jätteroligt.

Kommentera

