Pass #6

Eftersom vi kör så korta träningspass, jag och frallan, så vågade jag mig på ett andra pass senare samma dag.

Gick ut till den färdiguppställda slalomallén och fortsatte från imorse. Han blir snabbare och snabbare genom allén. Jag varvade med att komma rakt på, att jag själv stod kvar vid första pinnen och att komma med lite vinkel (väldigt lite) mot slalom. Han hade mycket högre fart nu än imorse. Kul!! Körde 5 repetitioner med vila emellan.

Avslutade med lite cirkelarbete. Han genar bakom ryggen på mig när jag skulle visa honom slalom, så nu gick jag på cirkel och när han ville gena bakom ryggen, men ändå valde att fortsätta mot min utsträckta hand och på rätt sida, förstärkte jag med klick och belöning. Han kan nosdutt i handen och att gå på rätt sida, men vi kommer behöva öva mer på själva cirkeln och att inte ta kortaste vägen. Belöningen blev en leksak och brottningslek med mig, vilket smäller högt!! Hoppas kunna bygga högt värde på detta sätt, inte bara för hinder, utan för mig också.

Det här inlägget postades i Pass#6. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pass #6

Kommentera

