En agilityidé

Så fick jag ett besök en dag av en vän med en helt självklar inställning till hundsport och efter besöket var jag plötsligt peppad på att träna hund igen. På skoj provade jag lite basic valpagility med frallan och han belönade mig med en extremt bra fokus i värmen. Jobbade varje sekund och var helt överlycklig över att vi tränade ihop.

Vad sjutton hade hänt?

Vi tog nog helt enkelt en välbehövlig paus ifrån alla krav, när frallan ”bestämde” sig för att vara slyngel. Ett återbesök hos veterinären konstaterar två mycket stadigare knän och en jämnmusklad bulldogg. Han har för grund vinkel på ena bakbenet men är nu helt symtomfri och stark i kroppen, fuskar inte i rörelse och orkar med all belastning han utsätts för. Han har vid detta laget inga fysiska begränsningar. Med en stabil mage, en vilja att vara med mig och en rolig inställning till träning, skrevs han då in som min tredje tävlingshund på SBKtävling. Den 27 januari 2015 fyller han agilitymyndig och planen är att han ska vara startklar och fysiskt kapabel till att ta sig runt en klass 1-bana.

Nu kör vi!

 

Det här inlägget postades i En agilityidé. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En agilityidé

  1. Anna skriver:

    Dubbelmegalajk!

Kommentera

